Sunday, December 26, 2010

I Opened My Eyes, And It Was Just a Dream..

Kenapa dia muncul dalam mimpi aku?
Mungkin aku banyak sangat fikir pasal diri dia,
Makin aku nak lupakan dia, makin aku teringat kat dia..
Susah sangat ke nak lupakan dia, orang yang aku tak pernah jumpa ?
Kehadiran dia hanyalah sementara dalam hidup aku..
Maknanya, dia tak penting pun dalam hidup aku..
Dia yang tak penting dalam hidup aku, atau hidup aku memang tak penting ?
I don't know and I don't care ! Yang penting, aku nak lupakan dia..
Get out from my mind ! I hate you forever in my life !
Whatever happens, always will ends..
I wish my life will be better...
I thought it'll be better, but just it getting worse..

I opened my eyes, and it was just a dream..
Setiap cerita mesti ada penghujungnya..
Selalunya cerita berakhir dengan 'happy ending'..
Yela, tak kan la hero kena mati kan..
Mimpi pun sama je.. Penghujung tu ada,
Tapi kita selalu tak tahu macam mana penghujungnya,
Kan belum sampai kat hujung mimpi tu,
Kita dah sedar dari tidur..

Ni ada beberapa fakta tentang mimpi :
1. 10 minit selepas kita bangun dari tidur, 90% dari mimpi kita sudah dilupakan..
2. orang yang tidur berdengkur tidak bermimpi..
3. ketika tidur, kita tidak boleh bersin..
4. wajah-wajah dalam mimpi kita adalah wajah-wajah orang yang kita pernah jumpa,
sejak dari kecil..
5. sesetengah orang bermimpi dalam hitam dan putih..
6. orang yang buta juga bermimpi..
7. kita hanya bermimpi tentang apa yang kita tahu..
8. susah untuk mencubit diri sendiri di dalam mimpi..
Oops ! Yang nombor 8 tak tahu la betul ke tak, aku yang reka sendiri, aku yang try sendiri..:)

No comments: