Sunday, June 3, 2012

Tanpa Cinta, Apa Gunanya Hidup.....


Assalamualaikum.. Nampaknya aku dah jarang sangat update blog. Dulu aku memang suka update blog.Kenapa ni? Huhu. Sebenarnya, banyak peristiwa yang berlaku dalam hidup aku. Cuma aku takde masa nak cite, takde masa nak taip, n takde masa nk update blog. Sebab? Aku sendiri pun tak tahu.

Sebelum PKBS 2, sekolah aku ada la buat kem gemilang SPM 2012..
tarikh dia 25, 26, n 27 April.. ni cite lama.. huhu..dh sebulan lebihh..
sorry, aku kan dh ckp tadi yg aku xde masa nk update blog..
xmacam kwn aku tu, dlm masa seminggu je dh siap cite sampai habis
pasal kem ni.. huhu.. jgn marah yer kawan..
korang nk baca ke x ni? kalau nk, teruskan membaca..
membaca itu jambatan ilmu.. hehe..
kali ni aku bukan nk cite satu per satu, sebab kawan aku kan
dah cite sampai habis.. dengan detail lg.. huhu..
click sini..
aku cuma nk cite sikit je..

huhu.. mula2, bas kaum hawa yg brnombor pendaftaran WLJ8395 bertolak dulu. lepas 5 saat,
baru la bas kaum adam pula bertolak.. masa otw tu, aku ber'SMS' dgn DIA..
hehe.. sms kejap je sebab kita orang letih naik bas. macam la jarak tu jauh sgt..
PK HEM ckp, jarak dari SMK PG ke Pondok Moden ialah 74KM..
huhu.. lepas majlis perasmian, ada ice-breaking.
cikgu yg bahagi pelajar kpd 4 kumpulan..
aku satu kumpulan dgn DIA.. hehe. jodoh kan?
tapi nk wat camne, aku still xcakap dgn dia.. huhu..
aku xpandai nk hargai peluang kan? teruk2..
dlm kumpulan, cikgu suruh fikir matlamat, objektif dan visi
kita orang pergi kem tu.. semua ahli kumpulan aku
suruh aku yang fikirkan.. huhu. teruk kan?
lepas tu, dia orang lantik aku jadi ketua.. lagi teruk kan? hehe..
lepas kita orang siap berbincang, bunyi guruh beserta petir dan kilat
telah menakutkan kita orang.. so, kita orang pun pegi masuk
dalam dewan balik.. huhu.. kemudian cikgu panggil nama secara rambang
melalui senarai nama.. mula2 kumpulan satu, iaitu kumpulan kita aku.
cikgu terpanggil nama DIA, tapi cikgu terpanggil WAN kat depan nama DIA..
hehe. nama DIA mana ada WAN, kawan aku je yg ada WAN.. huhu..
jodoh dia la tu kan? kesian kat DIA, kena bgtau matlamat, objektif dan visi
kumpulan kita org kat depan.. guna mikrofon pulak tu.. mesti berdebar..
kalau boleh, biar aku je yg ganti DIA.. huhu..

rindu tempat ni.. tenang je..
tinted yg teramat gelap..

sebelum solat zohor, ada peristiwa yg dah berlaku iaitu
azan Zohor.. kalau korang tgk dia ni, mesti teringat kat peristiwa tu..
hehe.. *pukul 1:16
heheeeee.... peace....



petang tu, ada senam robik MALAYSIA CERGAS..
tapi sound x okey sangat.. hehe..
petang tu lagi, aku jumpa dgn dia n geng dia.. tapi still xcakap jgk..
huhu.. sekali lagi, aku xreti nk hargai peluang.. apa la..
malam tu, ada teknik menjawab BM dalam dewan besar..
kena duduk atas lantai sebab xsempat nk atur kerusi..
huhu.. lenguh.. mesti DIA lenguh jugak kan? kesian kat DIA..
lepas habis teknik menjawab tu, ada minum malam.. pakcik tu
sediakan air kopi.. confirm bin monfirm mlm tu kita orang xboleh tido.. huhu..
niat aku malam tu nk mencerap bintang.. tapi awan tebal sangat.. aku ternampak buruj scorpio je..

Esok nya, hari khamis.. hari ni xde peristiwa yg boleh diceritakan..
cume, duit DIA hilang.. kesian kat DIA..
seharian xde mood..
petang tu, cikgu plan nk bwk kita orang gi tgk jambatan yg
menghubungkan Malaysia dgn Thailand..
2 KM jerr..
tapi masa otw tu, hujan lebat beserta dgn guruh n petir..
so, terpaksa dibatalkan.. huhu.. kita orang basah kuyup..
malam tu, berlaku sesuatu.. huhu. xde pape pon,
cuma kawan aku ni ternampak hantu.. padahal daun pokok pisang je
yang melambai.. pada malam sebelumnya pun aku dh perhatikan
daun pokok pisang tu.. memang nampak lain macam, tapi
tetap daun je.. huhu.. lepas tu aku duduk melepak sorang2 kat wakaf
sambil dgr lagu jiwang... xlama kemudian,
datang la seorang demi seorang budak join sekaki dgn aku.
rupanya dia org nk dgr lagu jiwang jgk..
aku pun pasang la lagu jiwang tu kuat2..
lepas tu kita orang pun start nyanyi.. hehe...
dia orang pelik sebab aku minat lagu jiwang jugak.
dia orang ingat, org macam aku xminat lgu jiwang.. huhu..

Lepas habis nyanyi beberapa buah lagu, aku pun msuk dlm bilik,
tinggalkan dia org (lebih kurang 7 orang.)..
aku ingatkan nk tido, tapi ada satu kejadian lg yg dh berlaku..
Shahrul Abdullah gaduh dgn Mai.. dia pun mintak tolong aku
dengan Firdaus.. kita orang pun tolong la ap yg kita org boleh tolong..
huhu.. padahal tolong panggil Mai je. hehe.. tapi Mai xboleh keluar..
dia sakit perut.. kesian kan kat Shahrul? lepas tu,
Shahrul pun msuk dlm bilik kita org.. Dia pun mula lah bercerita
pasal kisah dia dgn Mai. Sebenarnya aku yg nk dgr sgt.. huhu..
sedih la cite dia.. dia ckp, ramai yg cuba nk halang hubungan
dia dgn Mai, tapi nasib baik Mai tu setia.. So, hubungan mereka
still kekal. lepas tu, giliran aku dgn Firdaus pulak yg bercerita..
aku dgn Firdaus bercerita tentang orang yg sama, dgn menggunakan
nama 'N' untuk cover line.. hehe.. tapi aku xperasan, aku tersasul
pegi sebut nama sebenar 'N' tuh.. sape? huhu.. sape lg..
sorry.. aku rasa mcm aku xcerita sampai habis je. sebab? sebab
cerita aku tu still berjalan, xsampai ke penghujungnya lagi..
so, camne nk habis? huhu.. tapi secara jujur, aku rasa
macam aku pulak yang jadi orang ketiga.. jahat kan aku ni?
perosak hubungan orang lain.. malam tu aku sedih sgt..
kemudian, bermula lah SESI KAUNSELING.. Shahrul bg nasihat kat aku
n Firdaus.. hampir semuanya berguna.. huhu,..

Malam tu, aku tertido.. huhu.. aku tertido atas tilam firdaus.. kesian kat dia..
malam tu, Shahrul xtido sebab ada org cabar dia, kalau Shahrul syg Mai,
jgn tido mlm tu.. huhu.. dia buat ape sampai xtido? ape lagi,
main PSP yg firdaus bawak la.. xde keje kan? huhu..

Keesokannya, kawan2 aku cakap aku xde mood.. aku xhappy je pagi tu..
Mungkin sebab aku fikir yg aku ni org ketiga kot.. pengganggu hubungan
orang lain.. memang betul la, aku ni jahat.. lepas tu, Majlis Penutupan..
aku xnak cite pasal tu.. xpenting..
lepas tu, sesi penggambaran.. tapi confirm gambar xcantik sebab
ambil gambar guna nset..


Fakta : ~banyak yg aku skip dalam cite ni..
~mungkin betul yg aku ni ialah org ketiga..
~banyak pengetahuan yg aku peroleh drp kem tu..
~aku happy sgt dpt pegi kem tu..
~jodoh kuat..
~aku happy sgt dpt jumpa dgn DIA, walaupun x bercakap..
~aku minta maaf kalau aku ade buat salah..
~setiap malam masa kat kem tu, aku ber'SMS' dgn DIA..
~kalau betul aku ni ialah org ketiga,
aku boleh undur diri walaupun aku tahu hati aku akan terseksa..

~suka bermakna cinta..
~AKU SUKA DIA........

No comments: