Friday, August 26, 2011

Bulan puasa yang penuh rahmat

hari ni aku nak cerita pasal budak-budak kelas aku, ketika bulan puasa..
cerita je tau... bukan mengumpat.. aku tak suka sangat mengumpat..
sebab takde orang yang sudi mengumpat dengan aku..
huhu.. sedih kan ?? macam tu la hidup aku.. hari-hari sedih..
nak wat camne kan, dah hidup aku macam ni.. sedih sedih..

oke, kita teruskan.. mula-mula, sebelum puasa,
masa ni dia orang bertenaga lagi, boleh main bola,
main tudung botol, btanding sape paling cepat habiskan air mineral 500 ml,
makan aiskrim.. sedap..
lepas tu, bila time cikgu masuk kelas je,
ape lagi, tido lah ..! satu kelas tidur..
terutamanya waktu fizik.. terbayangkan makmal fizik je,
mesti terbayangkan bilik tidur.. ish ish..
dah kenyang, memang best kalau tidur..
biasa la, dah hobi dia orang macam tu..

tapi, bila masuk je bulan puasa,
dah takde tenaga.. cikgu masuk kelas je,
awal-awal lagi dah cakap dengan cikgu,
"xsoh ngaja lah cikgu, letih ni.."
dengan muka kesian pulak tuh ..!
cikgu pun jawab,
"eleh, baru poso shari, letih doh"
haha, cikgu pun dah tahu perangai korang..
kesian.. dah tak boleh main bola,
main tudung botol, minum air, and makan aiskrim..
sabar.. sabar tu kan separuh daripada iman..
bagus la kalau korang dah sabar..
tapi, yang lagi bagus, bila time cikgu mengajar,
dia orang dah tak tidur.. waktu fizik pun..
ada la sorang dua yang tidur..
kan setan yang menghasut dah takde..
so, dia orang tak tidur lah..
tapi, yang tidur tu camne pulak??
tu sebab dia orang lemah iman..
tak tahan dengan godaan diri sendiri..

ish ish ish.. pelik pelik la..

kita teruskan lagi ye,
yang ni pasal hari last skolah sebelum raya..
bila ni ?? semalam la.. khamis, 25 ogos 2011..
alaa.. malas la aku nak cerita..
malu + sedih + frust = malas nak  cerita..
sape-sape yang terlibat tu, memang dah tahu kan ??
hah? tak dapat lagi ke? aku bagi klu sikit,
pasal MERCUN BAWANG ..
dah dapat ke ?? oke, sekian, terima kasih..




laa.. nak suruh aku cerita jugak ke ??
malas aku.. takpe la.. lain kali la..


raya dah dekat ni.. tak elok main mercun bawang..
kalau nak main, main la mercun bola..
baru best.. kalau meletup atas tangan,
tak boleh raya.. tak boleh makan rendang..
kesian.. tu la, sape suruh main mercun bola..
lain kali, main la mercun botol..

sekian, terima kasih..

No comments: