Thursday, September 1, 2011

Satu Hari Di Hari Raya

Tahu x hari ni hari ape??
mesti xtahu kan?? ari ni adalah ari jadi
kawan baik aku yang ke 16 tahun..
dah lama jgk xjumpa dgn dia..
rindu gler.. malam tu, 19ogos/19ramadhan,
dalam pukul 10.30pm, aku terserempak dgn
dia kat tgh2 pasal borong wakaf che yeh..
sebenarnya, dia yang nampak aku dulu..
pastu dia tegur kakak aku.. dah lama
xjumpa pun, dia still cam aku.. hebat2..
kalau dia xtegur kakak aku, aku takkan
perasan yang tu adalah dia..
xperasan okey, bukan xcam ..!
tapi, kita orang xsempat nak bercakap..
sorry la, masa tu aku tengah sakit perut..
tak dapat nak berfikir dengan baik..
nape la masa tu jugak aku sakit perut??
aku makan ape sampai sakit perut??
tapi xpelah, dapat jumpa dengan dia
kejap pun jadi lah.. walaupun untuk beberapa saat..
dah 2 hingga 3 kali nak jumpa dengan dia,
tapi xjadi.. contohnya masa raya tahun lepas,
memang dah niat nak pi beraya kat rmh dia,
tapi xjadi.. padahal rumah dekat je.. jalan kaki
pun sampai..nak wat camne, takde jodoh
nak jumpa.. tahun ni ada jodoh, aku pi beraya
kat rmh dia, n kawan-kawan yang lain..
happy.. dapat duit raya.. yang pasal beraya kat rumah kwn2
tu aku cerita lain kali la.. sekarang ni aku nak cerita
pasal beraya kat rumah dia..

Khamis,1September2011,
aku pergi beraya kat rumah dia..
pergi dengan jalan kaki.. dengan
kawan aku dua orang lagi..
Encik Firdaus n Encik Rifqi..
kita orang pergi rumah dia..
masa tengah hari.. panas...
panas pun panas lah..
bukannya selalu..
lepas tu, pukul 2.35pm,
kita org sampai kt rmh dia..
tgk2, ramainya orang...!
malu la.... semuanya perempuan..
tapi, diberanikan diri, kita orang msuk la dlm rmh dia..
sebelum msuk, kna bagi hadiah dulu..
so, aku bagi la hadiah.. sorry la, aku nak bagi
domo kot mg,, tapi xcantik.. aku bagi kat sini lah..
nah ...!
______█████████
______█▄█████▄█
______█▼▼▼▼▼█
_____██▌_______██▌
______█▲▲▲▲▲█
______█████████
______ ██_____██

sorry, warna putih.. ngeh3..

lepas tu kan, dia jemput makan..
tapi aku xmakan.. nape?? sebab dah kenyang..
bukannya diet okey ..!
lame jugak duk beraya di rmh dia..
lame2 tu buat ape? aku pun xtahu buat ape..
habiskan masa.. makan2.. minum2..
tgk tv.. bual2.. lepas tu, kawan sekelas aku sampai,
perempuan.. dia orang naik mtor, bestnyer..
siap pi beraya kt rmh cikgu lagi..
sejam lepas tu, pada pukul 3.45,
kita orang pun balik la.. happy..
dapat duit raya.. ngeh3..
so, the end of this story..
tahun depan nak pergi lagi..

Eh, baru teringat, aku tak sebut lagi ke nama dia??
Laa, nape tak cakap awal-awal??
mane la aku tahu kalau korang tak cakap..
nama dia YUNIE SILVER..
aku teringat nama tu masa aku baca
emel2 lama aku, yang facebook hantar (menyemak je fb nih)..
nampaknya, ramai jgk yang rapat dgn aku dulu.. tapi sekarang,
macam xpernah kenal je.. yela, zaman dah berubah..
kita teruskan lagi, sementara masih ada waktu ni, aku nak wish
kat dia, happy birthday kawan ...!
semoga panjang umur,
semoga dapat result yang cemerlang utk SPM tahun depan,
semoga xlupa birthday aku tahun depan,
semoga 15 adalah yang terbaik..15/9 kan??
15 bagi aku adalah yang paling teruk.. 15/7..
semoga kekal abadi,
semoga sihat selalu,
pendek kata (bukan panjang kata),
i wish all the best lah for you..

tahu tak nape aku wish birthday dia
dalam blog aku?? sebab dia pun wish bday aku
kat dalam blog dia.. tahu tak nape dia wish bday
aku dalam blog dia?? sebab,
dia tak ingat bila bday aku..!
haha, aku dah agak dh yg dia xkan ingat..
tahun lepas pun sama.. dia xingat jgk bday aku..

pasal gambar pulak, aku malas nak upload gambar..
semua gambar tak cantik... sorry....

btw, bestnyer bday dia pda hari raya..
aku agak tahun depan, ari jadi aku adalah ari last
sebelum puasa.. so, pada malam birthday aku tu boleh
la tengok anak bulan.. dari mana aku tahu??
biasa la, budak astronomi kan...


p/s: ari ni pun ari jadi ex aku, yang ke 14 tahun..
and ari jadi acha septriasa.. acha septriasa
tu watak utama dalam cte heart dan love is cinta..
aku minat gle dua buah cte tu.. tu la cte
indon yang paling aku minat.. semua cte indon
lain aku benci.. npe aku benci?? sebab GEDIKK..!!


sekian, terima kasih..

No comments: