Friday, October 21, 2011

Hujan Meteor ...

mlm td kan, aku tgk hujan meteor.. tahi bintang...
meteor shower... shooting stars..
cantikk.. byk pulak tu.. tapi,
yang aku peliknya, aku nampak
meteor tu mcm time machine..
faham x ?? mse aku tgk meteor tu,
aku nampak sejarah2 lama..
aku nampak world war II,
pelik aku dibuatnya..
mse tu, ramai jgk yg tgk hujan meteor tu,
pastu, lepas hujan meteor tu brhenti,
tiba-tiba, aku tersedar,
rupa-rupanya tu adalah MIMPI ...!!
geramnya aku.. mcm real je..
npe aku sampai bermimpi tgk hujan meteor ??
maybe sbb aku teringin sgt nk tgk hujan meteor..
huhu.. malunyerr.. tp, mmg betul la,
berdasarkan falak online,
hujan meteor bermula 20 oktober sampai
25 oktober 2011.. dalam buruj orion..
so, ape maksudnya??
maksudnya, kita bleh tgk hujan meteor mlm ni..
bermula pukul 1 pagi sampai pukul 6 pagi..
arah timur.. so, maksudnya,
betul la mimpi aku tu, pagi tadi,
lepas aku bermimpi tu, aku sedar,
aku bukak tingkap, tengok kat buruj orion,
tapi hampa.. awan tebal.. rugi lagi..
harap2 mlm ni awan xtebal..

click nie : orion

No comments: