Monday, December 12, 2011

Gerhana oh Gerhana..

macam yg aku janji malam tadi, aku nak citer pasal gerhana bulan tuh..
huhu.. aku tak berapa nak puas hati sgt sebab awan teramat tebal..
malam2 sebelum gerhana bulan tu awan xla tebal sgt..
try korang tengok ni, cantik kan? ade pelangi kat sekeliling bulan tu..
xsangka la pulak dlm kamera pun bleh nampak.. huhu..
tarikh, 9/12/2011
mula2  macam ni, pukul 7 lagi aku dah pi tgk bulan.. tapi xnampak langsung..
byg bulan pun xnampak.. ish.. awan tebal giler.. ape la nasib kan?
dalam pukul 9.30, nampak la bulan kejap.. aku pun ambik gambar la..
terubat rindu di hati..:)
pastu, xsampai 10minit, bulan pun menghilang..
awan tebal lagi..
pastu kan, bulan dah hilang terus.. xnampak cahaya langsung.. so,
aku terlepas la nak tengok bulan yg warna tembaga n diamond ring tuh..
ish, ruginyer... tapi xpe lah, bulan jun hari tu aku dah tengok.. cantik..
aku tengok sorang2 je.. yg lain semua dah tido..  dia org tgk dlm mimpi la tu.. haha..
pastu, dalam pukul 11.30, bulan dah keluar semula.. tapi, yg total eclipse tu dah abis..
huhu.. nasib2.. tapi xpe la, asalkan bleh tgk gerhana bulan..
tapi, awan still tebal lagi la...................................................












awan dah tebal balik.. gerhana bulan dah abis..
byk gler aku ambik gambar kan ?? huhu.. takde kerja.. aku duk sorang2 kat luar rumah,
duk ambik gambar bulan sambil2 dgr lgu.. dah macam org gler kan?? huhu.
nasib baik xde makhluk lain yg mengganggu aku..

korang tengok la gambar2 yg aku ambik tu.. sorry kalau xcantik.. huhu..
yang gambar diamond ring tu aku dah copy dari yg falakonline punya..
nanti aku upload, dlm next post okey.. entri yg ni dah panjang gler.. huhu..
okey, bye..

p/s : tarikh 10/12/2011, ade sesuatu yg dah berlaku.. selain drp gerhana bulan..
harap2 sejarah dah xberulang lagi.. huhu..
aku dah puas hati sbb dpt tgk gerhana bulan kali ni, tapi
aku pun xpuas hati jgk sbb xdapat tgk diamond ring tuh..
hmm,, mcm tu la sikap manusia, xpernah puas hati dgn benda yg diperoleh..
huhu................

No comments: