Thursday, December 29, 2011

kecewa + frust + sedih..

dah lama betul kan aku x update blog ? huhu..
xla lame sangat tapi lama la jugakk.. haha..
begini cerita dia.. tepat seminggu yang lepas,
hari khamis,22 disember 2011, pada pukul 8 pagi,
aku bukak facebook.. guna pc aku tuh..
dah boring, aku pun shut down la pc aku tuh..
pastu, aku pun gi yakin pandu, nak buat lesen..
yang enam jam tuh.. letih giler.. balik pukul 4 ptg..
sampai kat rumah tu, aku pun bukak la pc kejap..
nak on fb.. tapi, hampehh.. alangkah kecewanya aku..
kat skrin monitor pc aku tuh, dia tulis NO SIGNAL !

no signal? selalunya dia tulis ACTIVE


bencinya akuuu.. dulu pernah jugak jadi macam ni..
tapi, bila longgarkan sikit kabel dia, dah hidup semula..
aku dah try longgarkan sikit kabel dia.. tapi tetap xhidup jugakk..
aku pun dah putus asa.. lantak dia lah nak hidup ke x..
masa tu, aku kecewa + frust + sedih sangat2.. huhu..
tapi aku tetap happy jugakk.. sebab hari jumaat tu aku
nak gi dungun.. jalan2 makan angin..
so, aku ingatkn kalau dah balik, pc tu akan hidup..
tapi pc tu tetap xhidup jugak.. huhh..
sedih betul hari sabtu tuh.. lepas balik dari dungun..
dah la aku xleh gi BBQ kat rmh bestfren aku...
pastu pc pulak yang xhidup.. aku sayang pc aku tuh..
dah la byk game.. lagu jiwang pun byk..
diari aku pun ade dalam  pc tuh.. huhu..
banyak software yang aku crack dalam pc tuh..
alaa.. rasa macam separuh daripada hidup aku dah pergi..
huhu.. so, sejak hari khamis minggu lepas,
aku dah xonline facebook.. disebabkan pc aku tu xnak hidup,
aku dah xde mood nak online facebook.. huhu..
tapi aku xnak deactivate fb aku.. kalau deactivate pon,
confirm akan activate balik.. huhu.. masa aku jalan2 kat blog org hari tu,
aku ade jumpa link nak deactivate fb terus.. dah xboleh nak activate balik..
tapi, link tu aku simpan dalam pc akuuuu.... adehh..
memang separuh drp hidup aku dah pergi.. huhu..

kalau korang nak tahu, sekarang ni aku online guna laptop kakak aku..
huhu.. sebenarnya tadi dia suruh aku download movie ombak rindu..
so, aku crack IDM kejap, pastu download lah.. huhu.. ade stengah jam lagi nih..
dah la laptop dia slow.. RAM pun rendah.. huhu.. jgn bgtau kat dia tau !
confirm aku kena marah.. hehe.. tapi, walaupun aku dah bleh online fb sekarang ni,
aku tetap xnak online fb.. haha.. mogok ke macam tu?
so, aku online blog kejap... huhu.. kejap ke macam ni?
lame la jugak.. hehe.. kalau korang tahu mcm mana nak atasi masalah pc aku nih,
bgtahu kat aku bleh x ? bantuan anda amat dihargai..
terima kasih..

p/s : aku dah xsabar nk tgk ombak rindu nih.. mesti sedih giler.. huhu..
kejap lagi, lepas dah siap download, aku nak ambik kabel pc aku tuh,
aku sambung kat laptop, and sebelah lagi aku nak sambung kat tv..
huhu.. harap2 menjadi.. yela, tv aku xsecanggih tv korang..
pastu, satu lagi, aku nak sambung external speaker, pastu pasang kuat2..
mesti best citer tuh.. jiwang2...

No comments: