Wednesday, December 7, 2011

Hoping For The Best..

hey kawan.. lama la pulak aku xupdate blog.. huhu..
aku busy la.. cehh, nampak sangat menipu.. haha..
sebenarnya, aku tak busy, aku saje je malas nak perah otak untuk update blog..
yela, kerja sekolah kan berlambak lagi tu.. tapi, yang aku tak puas hatinya,
banyak kertas homework yang aku tak dapat.. nape la cikgu tak bagi kat aku?
aku tengah rajin nak buat ni.. haha.. tengok tu,, tipu lagi..
nape aku tak dapat kertas homework tu? tak adil la macam ni..
orang lain kena buat, aku je yang tak perlu buat..
camni cerita dia, aku rasa la kan, masa cikgu tengah bagi kertas homework tu,
aku takde dalam kelas.. busy buat kerja2 majalah sekolah.. tapi takla busy sangat..
lupakan pasal homework tu.. malas aku nak pikir.. stress..

berbalik kepada topik asal..
korang ingat lagi x gerhana bulan penuh tu bila?
yup2.. 10 Disember 2011.. bagus betul la korang boleh ingat..
aku still xpuas hati lagi tengok gerhana bulan 16 Jun hari tu..
nasib baik petang tu aku dah tido... so, bleh la bangun pukul 1 pagi sampai subuh..
pastu gi sekolah.. ish3.. nasib baik kat sekolah x mengantuk..
masa tengok gerhana bulan tu, aku paling suka part bulan keluar daripada
bayang2 bumi.. masa tu, bulan nampak macam cincin berlian.. cantik betul lh..
ok2, gerhana bulan tu hari sabtu ni, 3 hari lagi.. kalau lebih tepat,
lebih kurang dalam 70 jam lagi.. haha..
gerhana bulan kali ni awal, tak macam gerhana bulan hari tu..
gerhana bulan ni start pukul 7.30pm sampai 1.30pm..
penuh pukul 10 - 11pm..

tapi kan, sekarang ni kan musim tengkujuh, so,
malam2 asyik hujan la.. abis tu, camne nak tengok bulan??
diteruskan lagi, sepanjang minggu ni waktu malam awan tak tebal sangat..
so, tak hujan la.. yes2, bleh tengok bulan.. planet musytari, n buruj orion..
malam ni pon awan tak tebal.. so, bleh la tengok bulan.. kat sebelah bulan tu adalah planet musytari..
harap2 hari sabtu ni awan tak tebal.. kalau terlepas gerhana bulan kali ni, kena tunggu
10 November 2014.. Ish, lama tu.. aku pun dah tua masa tu.. huhu..
so, aku harap sangat, hari sabtu ni awan tak tebal.. hmmm..
I'll always keep my fingers crossed...
Always hoping for the best..

No comments: